در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
در این مقاله به روند ادغام این دو شرکت و پیدایش شرکت مکدانل داگلاس خواهیم پرداخت و مهمترین ساختههای این شرکت هواپیماسازی را مرور خواهیم کرد.
در این مقاله به بررسی تاریخچه و ساختههای شرکتی میپردازیم که اگرچه که سالهاست دیگر بصورت مستقل فعالیت نمیکند اما پرندههای ساخته شده توسط آن همه روزه در آسمان آبی ایران عزیزمان پرواز میکنند؛ مکدانل داگلاس
هواپیماسازی ATR یک شرکت فرانسوی-ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در شهر بلنیک (Blagnac) در جنوب فرانسه قرار دارد، این شرکت در سال 1981 از ادغام دو شرکت Aérospatiale (ایرباس) فرانسه و Aeritalia (لئوناردو) ایتالیا با هم تاسیس شد.
بین شرکتهای هواپیمایی شاخص جهان همواره رقابتی برای بهترین بودن وجود دارد، رقابتی که صد البته روی انتخاب مسافران تاثیر مستقیمی دارد، در خصوص انتخاب بهترین شرکتهای هواپیمایی هرساله رده بندیهای مختلفی منتشر میشود.
در بخش دوم مقاله امبرائر به دو هواپیما این شرکت میپردازیم که نقش زیادی در توسعه و جهانی شدن این شرکت برزیلی داشتند.
شرکت امبرائر در سال 1969 در شهر سائو خوزه دوس کامپس در استان سائو پائولو برزیل بنیان گذاری شد و دفتر مرکزی این شرکت در این شهر قرار دارد. در حال حاضر امبرائر به مانند بویینگ، ایرباس و بمباردیر، یکی از چهار سازنده برتر هواپیماهای تجاری (غیر نظامی) در جهان به شمار میرود.
جاگانات نیرولا سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نپال در گفتگویی کوتاه با رسانهها وضعیت عملیات امداد و نجات سانحه هوایی این کشور را تشریح کرد.
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: امیرحسین قنبری
وزارت راه و شهرسازی یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت به حساب میآید که مستقیما بر وضعیت راحتی و رضایت مردم اثر گذار است، حضور یک وزیر جوان با تجربه های مختلف کمک شایانی به پیشبرد اهداف این وزارتخانه خواهد کرد.
ترمینال جدید به صورتی طراحی خواهد شد که امکان انجام پروازهای داخلی نیز وجود داشته باشد که این موضوع به نفع شرکتهای هواپیمایی داخلی نیز خواهد بود.
نبود برنامه استراتژیک پیشبرد اهداف، تعدد مدیران، سو مدیریت، ساختارهای اداری نامناسب و عدم حمایت صحیح از شرکت هواپیمایی حامل پرچم مقدس ایران مهمترین محورهای گفتوگوی ما بود. مجری: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
ویژگیهای یک مهماندار، نحوه ورود به این بخش از صنعت هوانوردی، سختیها و لذتهای مهماندار بودن مهمترین محورهای گفتگوی ما بود.
در ۲۱ مارس ۲۰۲۲، یک فروند بویینگ 737-800 با رجیستر B-1791 که پرواز شماره MU5735 را با ۱۲۳ مسافر و ۹ خدمه از کونمینگ به گوانگژو انجام میداد از ۲۹۰۰۰ پایی با کاهش ارتفاع مواجه شد و در حدود ۱۳۰ ناتیکال مایلی غرب گوانگژو و در دامنه یک قله کوهستانی سقوط کرد.
پس از بررسی شرکتهای ایرباس، بویینگ و فوکر و ساختههای آنها نوبت به بمباردیر رسید تا این شرکت هواپیماسازی کانادایی و هواپیماهایش را در ماهنامه شبکه صنعت هوانوردی مورد بررسی قرار دهیم.
کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار کننیوز در خصوص گلایه مردم از وجود تعارض منافع بین سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و سرپرستی هما گفت: سازمان هواپیمایی کشوری یک نهاد حاکمیتی است و تمام ایرلاینها را تحت پوشش دارد و با جدیت به امور خود خواهد پرداخت، به دلیل شرایط خاصی که بر هما حاکم بود و اتفاقات نامطلوبی که در حال رخ دادن بود هیئت دولت ابلاغیهای را به من دادند که تا برای مدت کوتاهی در این سمت نیز فعالیت داشته باشم؛ در حال حاضر نیز مراحل انتخاب مسئول جدید برای ایران ایر در حال طی شدن است و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد. وی در خصوص انجام تعدادی از پروازهای ایران ایر با هواپیمای شرکت هواپیمایی چابهار گفت: هواپیمایی چابهار از بدنه هما است و به صندوق بازنشستگی این شرکت تعلق دارد که پس از 12 سال مجددا احیا شده است، اما این درست است که مسافر باید بداند که تایپ هواپیما و ایرلاینی که با آن پرواز خواهد کرد چیست.
پیشتر با آنتونی فوکر و تاریخچه شرکت هواپیماسازی او آشنا شدیم در این مقاله با اصلی ترین هواپیماهای مسافربری ساخته شده توسط این شرکت هلندی آشنا خواهیم شد و به بررسی ویژگیهای هر کدام خواهیم پرداخت.
در این گفتگو که به دلیل افزایش سفرهای هوایی در دوران نوروز پخش شد به آسیب شناسی برخی از رفتارهای مسافران پرداختیم و با ارائه راهکارهایی به دنبال افزایش ایمنی سفرهای هوایی بودیم. اگر از سفر هوایی واهمه دارید یا با حضور در هواپیما دچار استرس و اضطراب میشوید پیشنهاد میکنیم این برنامه را ببینید. مجری: امیرحسین موسوی
در این برنامه با نحوه شکل گیری و وظایف کانون متخصصان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی آشنا شدیم و درباره مسیر تحصیلی و کاری و همچنین سختیهای این بخش از صنعت هوانوردی گفتگو کردیم. مجری: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
این بار اما بعد از اتمام بررسی خانوادههای ایرباس و بویینگ نوبت به یک شرکت هواپیماسازی دیگر است که ساختههایش را بررسی کنیم؛ شرکتی که امروز به سراغ آن میرویم هواپیماهایی را ساخته که در ناوگان هوایی کشورمان نیز به چشم میخورد. فوکر
در این گفتگو با مهندس خبازی آشنا شدیم و درباره مسیر تحصیلی و کاری و همچنین سختیهای مهاجرت و تفاوتهای کار در صنعت هوانوردی ایران و استرالیا گفتگو کردیم.
با حضور آقایان امیرحسین نیکویی از دپارتمان فنی و دارا زرگران از دپارتمان توسعه کسب و کار
در این قسمت از برنامه تراتل با حضور کاپیتان علی یزدانی و کاپیتان حسن سعیدی از اساتید خلبانی و مهندس احد دایی عضو تیمهای بررسی سوانح و حوادث به آسیب شناسی سوانح اخیر هواپیماهای سبک و فوق سبک پرداختیم.
در این گفتگو با مهندس معزی آشنا شدیم و درباره مسیر تحصیلی و کاری و همچنین سختیهای مهاجرت و تفاوتهای کار در صنعت هوانوردی ایران و کانادا صحبت کردیم.
در این قسمت با روند صفر تا صد آموزش خلبانی آشنا شدیم و با نگاهی کارشناسانه آموزش خلبانی، مشکلات و معضلات این بخش از صنعت هوانوردی را زیر ذرهبین قرار دادیم. گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
مهدی فتحی هستم متولد آذر ماه سال ۱۳۶۳ در تبریز. تحصیلات مقدماتی خود را در رشته مهندسی مکانیک در تبریز گذراندم. همان زمان با تحصیل در یکی از شرکت های خودرو سازی داخلی مشغول به کار بودم تا اینکه در سال ۱۳۸۶ جهت ادامه تحصیل و پیشرفت در کار عازم تهران شدم.
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
آشنایی با حوزه دیسپچری، هزینه و جزئیات کلاسهای آموزشی، نحوه ورود به این حوزه، شیفتهای کاری و تفاوتها و شباهتها با خلبانی از مهمترین محورهای بحث ما بود.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
در این گفتگو با مراقبت پرواز آشنا شدیم و معضلات این حوزه را بررسی کردیم و برای رفع این مشکلات راهکارهایی ارائه کردیم.
من نسیم طاهریان هستم، لیسانس کامپیوتر گرایش نرم افزار را از دانشگاه آزاد یزد اخذ کردم در سال 1392 در دانشگاه علوم تحقیقات تهران پذیرفته شدم به همین دلیل به همراه خانواده از یزد به تهران نقل مکان کردیم.
در این مقاله نوبت به این رسید که آخرین خانواده از هواپیماهای بویینگ را معرفی کنیم؛ بویینگ ۷۸۷ دریم لاینر
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
آشنایی با سازمان بینالمللی هوانوردی تجاری، بررسی وضعیت آموزش هوانوردی در ایران و مقایسه آن با جهان مهمترین محورهای گفتگوی ما بود.
بعد از 707 و 727 بویینگ به فکر هواپیمایی افتاد که با تعداد موتور کمتر بتواند در مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار بگیرد. این تفکر جدید باعث طراحی 737 شد که با موفقیتهای آن باعث رشد هواپیماهای دو موتوره شد. بویینگ ۷۳۷ یک هواپیمای مسافربری باریک پیکر و تک راهرو است که طراحی آن در ۱۱ می ۱۹۶۴ آغاز شد و اولین بار در ۹ آوریل سال۱۹۶۷ به پرواز درآمد. گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
گزارشگر: سید امیرحسین موسوی مقدم فیلمبردار: احسان پیری تدوین: امیرحسین قنبری
در این برنامه درباره دانش طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نظام آموزش هوانوردی در ایران و دستاوردهای کشور در حوزه موتورهای هوایی گفتگو کردیم.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
نوبت به آن رسید تا یکی دیگر از خانوادههای بویینگ را معرفی کنیم؛ خانواده بویینگ 777 بزرگترین هواپیمای دو موتوره جهان
متن :مهران اشرفی صدا :سید امیرحسین موسوی
متن: مهران اشرفی صدا: سید امیرحسین موسوی مقدم
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم. مجری: احسان پیری نویسنده امیرحسین موسوی فیلمبردار: امیرحسین قنبری
در دفتر کننیوز میزبان سرکار خانم الوندی بودیم تا تجارب خود در حوزه هوانوردی عمومی و خلبانی هواپیمای فوق سبک را با ما به اشتراک بگذارند.
در روزهای اخیر بسیاری از مسافرین و مخاطبین کننیوز اقدام به ارسال پیام، تصویر و ویدیو از پروازهای داخلی کردند که نشان میداد قانون استفاده از 60% ظرفیت پرواز اعمالی از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا رعایت نشده است.
متن: مهران اشرفی صدا: سید امیرحسین موسوی مقدم
در این گفتگو درباره مسائل حقوقی سفرهای هوایی داخلی و خارجی و چگونگی احقاق این حقوق توسط مسافران صحبت کردیم.
یک مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی در گفتگو با خبرنگار کننیوز دلایل شلوغیها و بی نظمیهای این روزهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را اعلام کرد. به گزارش این منبع آگاه بسیاری از مراجعان پروازهای اربعین هنوز ویزای عراق را ندارند و در فرودگاه متوجه میشوند که برای این سفر نیاز به ویزا دارند. وجود واسطههایی که فقط به فکر فروش بلیط آن هم با قیمتهایی بسیار بالاتر از نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری هستند و شرایط سفر را به زائران توضیح نمیدهند باعث این آشفتگیها است. مراجعان محترم به فرودگاه در نظر داشته باشید که برای اعزام به عراق حتما به ویزا، کارت واکسیناسیون و تست منفی PCR در محدوده زمانی ۷۲ ساعت تا پرواز نیازمند هستند.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
اگرچه که هنوز متاسفانه خبرهای واصله نشان میدهد که برخی از شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش 100 درصد ظرفیت خود میکنند و به دیگر شرکت هایی که قانون را رعایت میکنند نیز فشارهایی را وارد میکنند تا آن ها نیز چنین اقدامی را انجام دهند.
در این قسمت با دکتر احمدی آشنا شدیم و درباره تجارب سالها حضور در صنعت هوانوردی ایران و مدیریت و تدریس در انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی IATA گفتگو کردیم.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
بویینگ 767 یک هواپیمای پهن پیکر است که تحت عنوان پروژه 7X7 شرکت هواپیمایی بویینگ طراحی و ساخته شده است، طرح این هواپیما در 14 جولای 1978 معرفی شد و نمونه آزمایشی اولیه در 26 سپتامبر 1981 اولین پرواز خود را انجام داد.
مدیرکل فرودگاههای استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار کننیوز از کاهش ۶۵ درصدی مسافر و ۶۲ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد خبر داد.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
موفقیتهای بویینگ 747 در مسیرهای طولانی و 727 در پروازهای کوتاه به حدی بود که بویینگ را به فکر هواپیمای جدیدی انداخت تا بتواند دست مشتریان خود را برای انتخاب هواپیما و گستردگی ناوگان بازتر کند.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
در این برنامه درباره تجارب و خاطرات سالها حضور در عرصه آموزش خلبانی با داشتن بیش از پانصد دانشجوی زیر سولو صحبت کردیم.
مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور (دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری) به عنوان تنها مرکز آموزش عالی دولتی غیر نظامی، و به منظور آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص در صنعت هواپیمایی و فرودگاهی در سال 1328 شمسی تاسیس شد و در حال حاضر از نظر اداری براساس مصوبه شورای عالی اداری مورخ سی مرداد نود و شش وابسته به سازمان هواپیمایی کشوری میباشد و برنامههای آموزشی خود را در چارچوب مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همسو با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری اجرا مینماید.
سازمان هوانوردی فدرال یک اصلاحیه اجباری (AD: airworthiness directive) صادر کرده است که براساس آن سوئیچهای فشار کابین تمام بویینگ 737های جهان باید مورد بازبینی قرار بگیرند.
در آخر هفته با کننیوز اخبار هوانوردی هفته را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار میدهیم.
در این قسمت درباره تاریخچه و انواع ورزشهای هوایی، هزینه و جزئیات کلاسهای آموزشی و تجهیزات آنها گفتگو کردیم.
این قسمت از برنامه تراتل را میتوانید سهشنبه ۲۲ تیر؛ ساعت ۲۱ از صفحه اینستاگرام کننیوز ببینید.
دو روز پیش یک فروند بویینگ ۷۳۷ ترابری که در مسیر جزیره هونولولو به جزیره مائوئی پرواز میکرد، پس از اینکه دچار مشکل در موتور هواپیما شده بود، در نزدیکی سواحل هاوایی روی آب فرود آمد
در این گفتگو با حضور دکتر فرزانه شرفبافی، مهندس حسین منتظریفر، مهندس بابایی و تنی چند از صاحب نظران صنعت هوانوردی ابعاد مختلف این موضوع بررسی و به سوالات زیر پاسخ داده شد: آیا استفاده از 60% ظرفیت هواپیما در پروازهای داخلی راهکار مناسبی برای کنترل شیوع کروناست؟ با وجود سیستم تهویه مطبوع و فیلتر شدن هوای داخل هواپیما آیا باز هم به کاهش تعداد مسافران نیاز است؟ نقش سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکتهای هواپیمایی در مرتفع کردن این مشکل چیست؟
در این قسمت درباره نقش روانشناسی در صنعت هوانوردی؛ بیماریهای روانشناختی رایج صنعت هوانوردی مثل ترس از پرواز و ترس از ارتفاع و روشهای درمان آنها و شخصیت شناسی پرسنل صنعت هوانوردی گفتگو کردیم.
این قسمت از برنامه تراتل را میتوانید پنجشنبه ۳ تیر؛ ساعت ۲۱ از صفحه اینستاگرام کننیوز ببینید.
ساعاتی پیش ارابه فرود دماغه یک فروند بویینگ ۷۸۷ شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز که در فرودگاه هیترو لندن پارک بود شکسته و باعث شد تا قسمت جلویی بدنه هواپیما با زمین برخورد نماید. دادههای پروازی نشان میدهد که آخرین پرواز این دریم لاینر یک پرواز ترابری بوده که دو روز پیش و از مسکو به لندن انجام شده است. این هواپیما ۸ سال سن داشته و با رجیستر G-ZBJB پرواز میکند. نکته قابل ذکر این است که هواپیمای مذکور هواپیمای ترابری نیست یعنی دارای صندلی مسافر است (۱۵۴ صندلی اکونومی، ۲۵ صندلی پریمیوم اکونومی و ۳۵ صندلی کلاس بیزینس) اما به دلیل محدودیتهای کرونا در بخش ترابری فعال بوده است. سازمان بررسی سوانح هوایی بریتانیا در پیامی از اعزام کارشناسان برای بررسی و بازدید از هواپیما به فرودگاه هیترو لندن خبر داده است.
امروز پنجاهمین سالروز تاسیس یکی از شرکتهای هواپیمایی بزرگ ایالات متحده آمریکاست. ساوت وست بزرگترین شرکت هواپیمایی اقتصادی جهان است که دفتر مرکزی آن در شهر دالاس ایالت تگزاس قرار دارد. ناوگان این شرکت از بویینگ ۷۳۷ تشکیل شده است و تشویق کننده اصلی بویینگ در طراحی سری مکس این هواپیما بود که پس از مشکلات این سری از هواپیما تصمیم به خرید ایرباس A220 گرفته است. در حال حاضر این شرکت بیش از ۷۰۰ فروند هواپیما در ناوگان خود دارد.
اولین اقدامی که در اسفند 1398 برای کاهش خطر کووید19 در پروازها انجام شد حذف پذیرایی از مسافران بود اقدامی که در ابتدا قرار بود با پخش ماسک و مواد ضدعفونی کننده در پروازها جبران شود اما خیلی سریع و با دلایل عجیبی چون کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده از این اقدام نیز صرف نظر شد.
شرکت هواپیمایی یونایتد از امضای تفاهمنامهای با شرکت بوم سوپرسونیک خبر داد.بر اساس این تفاهمنامه یونایتد تعداد ۵۰ فروند از هواپیمای فوق صوت این شرکت که در مراحل انتهایی طراحی و ساخت قرار دارد را سفارش داده است.
اولین قسمت از فصل دوم برنامه تراتل با حضور خلبان سمیرا شبانی در این قسمت به بحث درباره خلبانی هلیکوپتر، حضور بانوان در بخشهای مختلف صنعت هوانوردی و موقعیت شغلی کار به عنوان خلبان هلیکوپتر پرداختیم.
صحبتهای سیدامیرحسین موسوی مقدم مجری برنامه تراتل درباره آنچه در فصل دوم این برنامه اتفاق خواهد افتاد.
ذیبخش اعلام کرد که با پیگیریهای شخص ریاست سازمان در حال حاضر کادر پرواز در گروه سوم اولویت واکسیناسیون قرار گرفتهاند اما پیگیریهایی برای قرارگیری این قشر در اولویت دوم آغاز شده است.
اسفند ۱۳۹۸ شیوع کرونا در ایران رسما اعلام شد، این موضوع پیامدهای بسیاری را داشت؛ کادر بهداشتی و پزشکی را در وضعیت قرمز کاری قرار داد و باعث تغییراتی در روند معمولی دیگر مشاغل شد.
۷۴۷ یک هواپیمای پهن پیکر چهار موتوره دو طبقه است که توسط شرکت هواپیماسازی بویینگ ایالات متحده آمریکا طراحی و ساخته شده است.
در این مقاله به بررسی یکی از بهترین هواپیماهای بویینگ یعنی 737 که از پرفروشترین جتهای تجاری جهان است پرداختیم.
به گزارش کننیوز اگرچه که هنوز ستاد مقابله با کرونا دستوری مبنی بر بلامانع بودن پروازهای ورودی از لندن صادر نکرده است و در این خصوص اطلاع رسانی نیز نشده است، ایران ایر در نامهای به روسای شعب خود آغاز فروش بلیط جدید یا تعویض بلیطهای قدیمی از ۱۶ اردیبهشت را ابلاغ کرده است.
به مناسبت نوروز باستانی با مرد اول نهاد حاکمیتی صنعت هوانوردی کشورمان هم کلام شدیم تا در فضایی صمیمی و به دور از هیاهو با مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری آشنا شویم.
پیش از این درباره یکی از قدیمیترین هواپیماهای بویینگ صحبت کردیم در این مقاله به دو هواپیمای دیگر خواهیم پرداخت که یکی بسیار شناخته شد و دیگری در هیاهوی رقبا کاری از پیش نبرد.
این روزها بحث هوانوردی عمومی و تاکسی هوایی به یکی از اخبار مهم صنعت هوانوردی تبدیل شده است، به همین دلیل با یکی از کارشناسان و مدرسان باسابقه و خبره صنعت هوانوردی به گفتگو نشستیم تا در ابتدا با این موضوع آشنا شده و سپس درباره چالشهای آن اطلاعاتی را کسب کنیم.
در این گفتگو درباره شباهتها و تفاوتهای سانحه پرواز ۳۲۸ یونایتد با سانحهای که برای کاپیتان بهنام در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاده بود بحث کردیم.
در ابتدای این نشست کاپیتان زنگنه در رابطه با موضوعات مختلف صنعت هوانوردی به صحبت پرداختند و پس از آن پاسخگوی خبرنگاران شدند.
سوال امیرحسین موسوی سردبیر کننیوز درباره نحوه نظارت بر عدم تخطی آژانسهای هواپیمایی و فعالیتهای ریاست سازمان برای بازنگری در قانون استفاده از ۶۰٪ ظرفیت هواپیما
دکتر عباس نیکنژاد؛ مسئول اجرایی ناوبری هوایی دفتر منطقهای اروپا و آتلانتیک شمالی ایکائو پانزدهمین مهمان برنامه تراتل بودند. در این برنامه با دکتر نیکنژاد آشنا شده و درباره دلایل پیدایش ایکائو، وظایف آن و چگونگی پیوستن ایشان به این سازمان صحبت کردیم.
قسمت پانزدهم برنامه تراتل با حضور دکتر عباس نیکنژاد مسئول اجرایی ناوبری هوایی دفتر منطقهای اروپا و آتلانتیک شمالی ایکائو روز پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران از اینستاگرام کننیوز پخش خواهد شد.
در دنیای هوانوردی هواپیماها مهمترین موضوع هر بحثی به حساب میآیند؛ شرکتهای هواپیماسازی نیز طرفداران خاص خود را دارند و گاها بحثهای بین طرفداران دو شرکت اصلی هواپیماسازی تجاری جهان یعنی ایرباس و بویینگ جذابیت فراوانی دارد.
دیروز 12 بهمن به مناسبت آغاز دهه فجر مراسمی در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در این مراسم که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد...
در این برنامه از تفاوتهای کار در ایران و آلمان، حضور بانوان در مشاغل فنی صنعت هوانوردی آلمان و اعتبار مدارک فنی صادر شده از سازمان هواپیمایی کشوری ایران در آلمان گفتگو کردیم.
قسمت بعدی تراتل با حضور مهندس زهرا سعدونی پنجشنبه ساعت ۹ بصورت زنده از اینستاگرام کننیوز پخش خواهد شد.
در سیزدهمین قسمت از برنامه تراتل مهندس سعید اصغری کارشناس صلاحیت پرواز شرکت هواپیماسازی بمباردیر کانادا مهمان ما بودند. در این گفتگو درباره تجربه کار در یک شرکت هواپیماسازی و دستورالعملهای مربوط به صلاحیت پرواز یک هواپیما گفتگو کردیم.
این قسمت از برنامه تراتل را میتوانید پنجشنبه ۲ بهمن ساعت ۲۱ از صفحه اینستاگرام کننیوز ببینید.
در این گفتگو با خانم افجاری آشنا شدیم و درباره تجربههای پروازی یک مهماندار صحبت کردیم.
بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی SJ که از جاکارتا پایتخت اندونزی به مقصد پونتیاک در حال پرواز بوده چهار دقیقه بعد از تیکآف از رادار محو شده است.
چندی پیش یکی از مخاطبان کننیوز در پیامی از شکسته شدن چمدان خود در پرواز و پیشنهاد ارائه شده از طرف شرکت هواپیمایی برای جبران گلایه کرده بود؛ پیامی که باعث شد به سمت قوانین این موضوع سوق پیدا کنیم.
قیمت نجومی فروش اجناس در فرودگاهها بسیار مورد انتقاد است که هنوز بعد از 3 سال باید درباره موضوع بالا بودن قیمت اجناس در مراکز فروش داخل ترمینالهای فرودگاههای کشور بحث کنیم.
به مناسبت سالروز پرواز برادران رایت در قسمت یازدهم برنامه تراتل با استاد پرویز نیکپور صحبت کردیم. در این گفتگو به چگونگی شکلگیری آموزش هوانوردی در ایران و سالها تلاش ایشان در این زمینه پرداخته شد.
در قسمت دهم برنامه تراتل با آرمان بیات عضو کمیسیون توسعه هوانوردی عمومی صحبت کردیم تا درباره فعالیتهای تاکسی هوایی در ایران و فرصتها و تهدیدات این بخش از صنعت هوانوردی گفتگو کنیم.
هفته گذشته ویروس کووید ۱۹ یک ساله شد، ویروسی که همچنان بعد از یک سال قربانی میگیرد و دنیا را شوکه میکند.
کاپیتان عبدالرضا بهرامی استاد خلبان هلیکوپتر Bell 412 است. در این گفتگو درباره تاریخچه و پتانسیلهای صنعت هلیکوپتری کشور صحبت کردیم.
تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جدیدترین نطق خود از تغییر سیاستهای نرخ گذاری بلیط هواپیما پردهبرداشت.
در ابتدای هفته در یک یادداشت قیمت بلیط چند مسیر پر تردد هوایی را بررسی کردیم و متوجه شدیم که قیمت بلیط هواپیما نسبت به ماه پیش بین 80 تا 200 درصد افزایش داشته است.
حدودا 20 روز از اعلام افزایش قیمت بلیط هواپیما گذشت؛ تصمیمی که قرار بود از ابتدای آبان اجرایی شود اما پس از مخالفتهایی که با آن شد به ناگهان برچسب اجرای فوری روی آن خورد و اجرایی شد.
به مناسبت روز جهانی کنترلر در هشتمین قسمت از برنامه تراتل با مهندس علی عبدلی کنترلر مرکز کنترل ترافیک هوایی ایران گفتگو کردیم. در این گفتگو با فعالیتهای یک کنترلر آشنا شدیم و درباره سختیها و استرسهای کاری این شغل حساس گفتگو کردیم.
قیمت بلیط هواپیما توسط انجمن شرکتهای هواپیمایی به میزان غیر قابل باور 155 درصد افزایش پیدا کرد در این حین تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی منکر نقش دولت و سازمان هواپیمایی کشوری در این افزایش قیمت شد.
در هفتمین قسمت از برنامه تراتل با سرکار خانم طلا نهاوندی سرمهماندار شرکت هواپیمایی سپهران درباره شرایط رشته مهمانداری، تجارب ایشان در این زمینه و حضور بانوان در این بخش گفتگو کردیم.
پروازهای ترکیه مجددا از امشب تا تاریخ یک نوامبر بسته خواهند شد؛ با فرض اینکه این تاریخ به تعویق نیوفتد یک ماه دیگر باید شاهد اخبار ضد و نقیض درباره پروازهای ترکیه باشیم.
َA380 هواپیمایی که نه تنها بزرگترین ساخته ایرباس در بخش تجاری است بلکه بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان نیز به شمار میآید.
این مصاحبه در مردادماه انجام شده و با تاخیر منتشر شده است. مصاحبه با مهندس علیرضا ولدخانی مدیرعامل شرکت هلیکوپتری آواسلامت
پیامهای ارسالی مخاطبان به کننیوز مبین موضوعی است که به مانند تاخیر پرواز مشکلات فراوانی را برای مسافران ایجاد میکند.
در دفتر ماهنامه شبکه صنعت هوانوردی میزبان مردی بودیم تا از خاطرات تحصیل در خارج از ایران برای ما بگوید؛ مردی با کوله باری از تجربههای جذاب که خواندن آنها برای علاقمندان به هوانوردی و خصوصا خلبانی خوشایند خواهد بود. استاد پرویز نیکپور "پدر صنعت هوانوردی ایران" نیز افتخار داده بودند تا در زمان این مصاحبه در کنار ما حضور داشته باشند تا علاوه بر دیداری با دوست قدیمی خود ما را نیز در امر مصاحبه یاری کنند.
دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در سخنانی گفته است که فقط 90% از مراجعان به فرودگاههای کشور از ماسک استفاده میکنند.
چند روزی است که فرودگاه چابهار بنا به دلیلی که نوسازی عنوان شده!!! تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است؛ این اتفاق مسافران این شهر را مجبور به استفاده از نزدیکترین فرودگاه که ایرانشهر بوده و در 300 کیلومتری چابهار قرار دارد کرده است.
در این گفتگو با مهندس نژاد جوادی آشنا شده و درباره سختیهای مهاجرت، چگونگی ساخته شدن یک هواپیما و تفاوتهای کار در صنعت هوانوردی ایران و کانادا صحبت شد.
همانطور که در مقالههای قبلی عنوان شده و کاملا مشخص است دو غول صنعت هواپیماسازی جهان یعنی ایرباس و بویینگ همواره در تقابل با هم برای جذب تمایل شرکتهای هواپیمایی به خود هستند که این اتفاق به پیشرفت هرچه بیشتر صنعت هوانوردی منجر شده است.
خبر کوتاه است و تعجب برانگیز؛ برای رفت و برگشت به استانبول باید یک میلیارد ریال پرداخت کنید.
در این مصاحبه از آنچه در پرواز 1175 یونایتد اتفاق افتاد پرسیدیم و کاپیتان بهنام از شرایط آن پرواز و سیر مسیر خود تا تحقق رویای خلبانیاش سخن گفته است.
این مصاحبه در اسفند 98 و برای چاپ در ویژهنامه نوروزی ماهنامه شبکه صنعت هوانوردی انجام شده است. سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی در سال 1345 متولد شده؛ دیپلم ریاضی فیزیک را از دبیرستان شهید منتظری تهران و کارشناسی و کارشناسی ارشد اقتصاد نظری را در دانشگاه شهید بهشتی تهران اخذ کرده است.
در این گفتگو درباره حضور بانوان و نقش آنها در صنعت هوانوردی بحث شد.
بررسی یک خانواده دیگر از هواپیماهای شرکت هواپیماسازی ایرباس؛ اینبار خانواده A340
در این گفتگو درباره نقش مقوله برندسازی در پیشرفت صنعت هوانوردی ایران و جهان و تاثیرات آن بر مبحث مشتری مداری بحث شد.
پس از موفقیت آمیز بودن حضور هواپیماهای A300 و A320 در آسمان و جلب توجه شرکتهای هواپیمایی و افزایش اعتبار ایرباس در بین جامعه هوانوردی این شرکت برای افزایش تعداد محصولات خود و همچنین باز گذاشتن دست مشتریان در خرید هواپیما به طراحی هواپیماهای جدیدی پرداخت.
در دفتر پایگاه خبری اخبار شبکه هوانوردی؛ کننیوز میزبان مردی بودیم تا برایمان از گنجینه 50 سال حضور در صنعت هوانوردی کشور خاطراتی را بازگو کند، آنچه که در زیر میخوانید ماحصل یک ساعت همکلامی ما با ایشان است:
جمع کثیری از دانشجویان خلبانی طی تماسهای تلفنی و ارسال پیام به پایگاه خبری اخبار شبکه هوانوردی؛ کننیوز از افزایش قیمتهای ساعت پرواز و هزینه کلاسهای علوم هوانوردی خبر دادند.
بر اساس قانون سوم نیوتون هر عملی یک عکسالعمل دارد، پس هنگامی که ملخ میچرخد به طبع نیروی عکسالعمل آن باعث شود سازه بر خلاف جهت چرخش ملخ بچرخد.
در این گفتگو علاوه بر آشنایی با ایشان به شرایط این روزهای صنعت هوانوردی ایران و جهان با توجه به بحران کرونا پرداخته شد.
ایلان ماسک در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در شهر پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد.
این داستانی واقعی بر اساس گزارشات و صحبتهای شاهدان عینی است.
بازرسان فرانسوی حاضر در محل سانحه ایرباس A320 شرکت هواپیمایی پاکستان از پیدا نشدن یکی از دو جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده پاکستانی خبر میدهند.
این اولین بار پس از ۲۰۱۱ است که بعد از پروژه شاتل فضانوردان ناسا از خاک ایالات متحده آمریکا به فضا پرتاب خواهند شد.
احتمالاً برخورد موتورهاى هواپیما به باند در اثر اشتباه کمک خلبان، عامل سانحه پرواز٨٣٠٣ پاکستان بوده است
شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا این پروازها به این شکل انجام میشوند؛ جواب سوال شما در تصویر فوق داده شدهاست.
پرواز شماره ۸۰۸۳ خطوط هوایی پاکستان PIA با ۹۰ سرنشین و ۸ خدمه پرواز از لاهور به کراچی پرواز میکرد که در نزدیکی فرودگاه بینالمللی جیناح کراچی سقوط کرد.
چند روزی است که تعداد پیامهای شما مخاطبان عزیز و گرامی کننیوز درباره دلایل انتشار اخبار حول موضوع تعدیل نیرو در شرکتهای هواپیمایی زیاد شده است؛ از این رو بر آن شدم تا درباره این نکته توضیحاتی را ارائه کنم.
در دفتر مرکزی پایگاه خبری اخبار شبکه هوانوردی، کننیوز با افتخار میزبان مردی بودیم از جنس مردم و با دغدغه آنها، مردی که هیچگاه مردم کشورش را از یاد نبرد.
رضایى فر: یخزدگى بال را، شرکت سازنده هواپیما قبول ندارد. تنها ٥٪ از گزارش نهایى با نظرات کشور فرانسه متفاوت است که در حال جمع بندى آن هستیم. دوهفته بعد از سانحه، FDR را پیدا کردیم. پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که از مقصد تهران به یاسوج انجام میشد در نزدیکی یاسوج (سمیرم) با کوه دنا برخورد کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند. پایگاه خبری اخبار شبکه هوانوردی؛ کننیوز ضمن گرامی داشتن یاد قربانیان این سانحه از خدا برای آن عزیزان طلب مغفرت و برای بازماندگان آرزوی صبر میکند.
در این مصاحبه سید امیرحسین موسوی مقدم سردبیر کننیوز از آنچه در پرواز 1175 یونایتد اتفاق افتاد میپرسد و کاپیتان بهنام از شرایط آن پرواز و سیر مسیر خود تا تحقق رویای خلبانیاش میگوید
متن: سید پوریاحسینی صدا: سیدامیرحسین موسوی مقدم
از تاثیرات کرونا بر صنعت هوانوردی بسیار گفتهایم اما بخشی از این تاثیرات شاید بطور کامل بازگو نشده باشند و آن تخریب هواپیماها به وسیله این ویروس است.
متن: مهران اشرفی صدا: سید امیرحسین موسوی مقدم
این روزها جهان بر روی یک موضوع خاص متمرکز شده است؛ کرونا
متن و صدا: سید امیرحسین موسوی مقدم
کووید ۱۹ شروع سال ۲۰۲۰ میلادی را با چالشهای مختلفی همراه کرد و گسترش آن به دیگر نقاط دنیا و حتی کشور ما آغاز سال ۱۳۹۹ را تحت تاثیر قرار داد.
آیزاک نیوتون ریاضیدان، فیزیکدان، اخترشناس و نویسنده انگلیسی است که در ۴ ژانویه ۱۶۴۳ چشم به جهان گشود، از او به عنوان یکی از مؤثرترین دانشمندان کل تاریخ و یک شخصیت کلیدی در انقلاب علمی یاد میشود. شاید کشف جاذبه زمین مشهورترین دستاوردهای نیوتون باشد اما نباید از تلاشهای او در زمینههای مکانیک نیوتونی، حسابان، قوانین حرکت، نورشناسی حساب دیفرانسیل و انتگرال چشمپوشی کرد.
به یک هواپیما در حین پرواز چهار نیرو وارد میشود که عبارتند از: پیشران (Thrust)، برآ (Lift)، وزن (Weight)، اصطکاک (Drag)
متن: بهراد صنعت خانی صدا: سید امیرحسین موسوی مقدم
انسان همواره برای سرعت بخشیدن به رفت و آمد خود در تلاش بوده، از جمله این تلاشها ساخت وسایل نقلیه بوده که این نشان از علاقمندی انسان به زمان است.
قطعا میدانید که هواپیما از طریق موتورهایش نیروی جلو برنده (پیشران) را بدست میآورد که این نیرو منجر به ایجاد لیفت (برآ) میشود، با جلو رفتن هواپیما جریان هوا در قسمت بال به دو بخش تقسیم میشود که اختلاف فشار در این دو بخش منجر به تولید لیفت میشود.
فلایت رادار یک سایت اینترنتی سوئدی برای پیگیری پروازهای هواپیماهای تجاری است، که پروازها را روی نقشه نشان میدهد.
آیا تا به حال از شیشههای سالن ترانزیت فرودگاه به موتور هواپیماهای پارک شده توجه کردهاید؟ در حین سوار شدن به هواپیما چطور؟
موتور GE9X جدید ترین طراحی جنرال الکتریک است که برای بویینگ 777X ساخته شده است.
شب گذشته در یکی از سکانسهای سریال پرمخاطب پایتخت۶ اشتباهات عجیبی در زمینه هوانوردی وجود داشت.
پس از موفقیتهای ایرباس A300 در سطح اروپا، سفارشاتی از شرکتهای هواپیمایی ایالات متحده نیز برای این هواپیما ارائه شد، این موفقیتها موجب شد ایرباس به رقیبی در مقابل بویینگ و مکدانل داگلاس تبدیل شود.
سوپر جامبو هواپیمایی پهنپیکر و چهار موتوره است که قابلیت جابجایی ۵۲۵ الی ۸۵۳ نفر را داراست.
روزهای انتهایی اسفند ماه هر ساله لبریز از شور و نشاط و آمادگی برای سال جدید بود اما امسال اوضاع با سالهای گذشته فرق دارد.
ورشستگی یک شرکت هواپیمایی فقط برنامه سفر مسافران را بر هم نمیزند بلکه باعث ضرر و زیان آژانسهای هواپیمایی نیز میشود.
در سال 1990 شروع پروژه A3XX بهطور رسمی از طرف ایرباس عنوان و در 1994 روند پروژه و همچنین نام آن (A380) بهطور رسمی اعلام شد.
روزهای انتهایی سال است اما بهجای افزایش شور و نشاط در جامعه ترس و اضطراب بر مردم غالب شده است، مردمی که اصلی ترین امید شرکتهای هواپیمایی برای افزایش پروازها بودند.
دریملاینر یک جت مسافربری دو موتوره و پهنپیکر است که توسط بویینگ ساخته شده است.
در این مقاله درباره خانواده A300 از هواپیماهای سازنده اروپایی ایرباس بحث میکنیم.
بویینگ 777 بزرگترین هواپیما مسافربری جهان است که دو موتور دارد.
یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 روز چهارشنبه 1398/10/18 از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.
یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 روز چهارشنبه 1398/10/18 از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.
پنجمین نمایشگاه بینالمللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته
پنجمین نمایشگاه بینالمللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته
در دفتر شرکت هواپیمایی کیش در تهران میهمان دکتر شرفبافی بودیم، که ایشان با رویی باز پاسخگوی سوالات ما بودند که در ادامه میخوانید:
ایرباس A320 هواپیمای تک راهرو و دو موتوره است که مطالعات طراحی و ساخت آن در اواخر دهه 70 میلادی شروع شد.
علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)
محمدرضا کریمیان عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و راهبر حوزه لجستیک و سرمایه گذاری است.
بخشی از رزومه مهندس اکبری: تحصیلات : -لیسانس هوانوردی (مراقبت پرواز) دوره های تخصصی: -دوره رادار تقرب (کانادا 1374) -دوره شبیه ساز رادار (فرانسه 1378) -دوره اتوماسیون رادار شرکت ریتیون کانادا(1378) -دوره معلمی (IDP) Train Air (1381) -دوره بازرسی و گواهی نامه فرودگاهی (ICAO 139)شرکت ایرویز نیوزلند (1382) دوره ICDL (1383) -دوره سامانه مدیریت ایمنی (قاهره 1386)
نمایشگاه هوایی دبی یک نمایشگاه تخصصی هوانوردی است که هر دو سال یک بار در دبی برگزار میشود. این نمایشگاه با همکاری سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی، فرودگاه دبی، مرکز تجارت جهانی دبی و نیروهای مسلح امارات متحده عربی برگزار میشود. اولین دوره نمایشگاه در سال ۱۹۸۹ و توسط اف اند ای آیرواسپیس سازماندهی شدهاست. در سال 2017 که دوره قبل این نمایشگاه برگزار شد 79380 نفر از آن بازدید کردند و قراردادهایی به ارزش حدود 114 میلیارد دلار بین شرکتها به امضا رسید.
نمایشگاه هوایی دبی یک نمایشگاه تخصصی هوانوردی است که هر دو سال یک بار در دبی برگزار میشود. این نمایشگاه با همکاری سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی، فرودگاه دبی، مرکز تجارت جهانی دبی و نیروهای مسلح امارات متحده عربی برگزار میشود. اولین دوره نمایشگاه در سال ۱۹۸۹ و توسط اف اند ای آیرواسپیس سازماندهی شدهاست. در سال 2017 که دوره قبل این نمایشگاه برگزار شد 79380 نفر از آن بازدید کردند و قراردادهایی به ارزش حدود 114 میلیارد دلار بین شرکتها به امضا رسید.
نمایشگاه هوایی دبی یک نمایشگاه تخصصی هوانوردی است که هر دو سال یک بار در دبی برگزار میشود. این نمایشگاه با همکاری سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی، فرودگاه دبی، مرکز تجارت جهانی دبی و نیروهای مسلح امارات متحده عربی برگزار میشود. اولین دوره نمایشگاه در سال ۱۹۸۹ و توسط اف اند ای آیرواسپیس سازماندهی شدهاست. در سال 2017 که دوره قبل این نمایشگاه برگزار شد 79380 نفر از آن بازدید کردند و قراردادهایی به ارزش حدود 114 میلیارد دلار بین شرکتها به امضا رسید.
نمایشگاه هوایی دبی یک نمایشگاه تخصصی هوانوردی است که هر دو سال یک بار در دبی برگزار میشود. این نمایشگاه با همکاری سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی، فرودگاه دبی، مرکز تجارت جهانی دبی و نیروهای مسلح امارات متحده عربی برگزار میشود. اولین دوره نمایشگاه در سال ۱۹۸۹ و توسط اف اند ای آیرواسپیس سازماندهی شدهاست. در سال 2017 که دوره قبل این نمایشگاه برگزار شد 79380 نفر از آن بازدید کردند و قراردادهایی به ارزش حدود 114 میلیارد دلار بین شرکتها به امضا رسید.
نمایشگاه هوایی دبی یک نمایشگاه تخصصی هوانوردی است که هر دو سال یک بار در دبی برگزار میشود. این نمایشگاه با همکاری سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی، فرودگاه دبی، مرکز تجارت جهانی دبی و نیروهای مسلح امارات متحده عربی برگزار میشود. اولین دوره نمایشگاه در سال ۱۹۸۹ و توسط اف اند ای آیرواسپیس سازماندهی شدهاست. در سال 2017 که دوره قبل این نمایشگاه برگزار شد 79380 نفر از آن بازدید کردند و قراردادهایی به ارزش حدود 114 میلیارد دلار بین شرکتها به امضا رسید.
با حضور سردار رحیم صفوی مشاور فرمانده کل قوا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و دیگر مقامات لشکری و کشوری نمایشگاه "نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس" افتتاح شد.
با توجه به افزایش پیامهای مردمی مبنی بر کیفیت نامناسب کترینگ پروازها نسبت به قیمت بلیت برآن شدیم تا توضیحاتی ارائه کنیم.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مناسبت پروژههای در دست افتتاح این فرودگاه میزبان خبرنگاران و اصحاب رسانه بود.
فرودگاه بیشه کلا با کد یاتا BSM و ایکائو OINJ در بیشه کلا در نزدیکی آمل قرار دارد، یکی از فرودگاههای نظامی شمال کشور میباشد که در صورت وقوع شرایط ویژه (خدایی ناکرده) نقطه اتکای کشور ما و خصوصا نواحی شمالی ایران عزیز خواهد بود.
شکاری: قرارداد 5 فروند ایرباس به امضا رسیده، به توان داخلی بخش مهندسی تعمیرات کاملا ایمان دارم.
🔹پیام من به علاقمندان هوانوردی بخصوص دانش آموزان و دانشجویان این حوزه این است که نهایت تلاش خود را برای تقویت زبان انگلیسی بکار گیرند و خود را با استفاده از آخرین کتابها و مجلات هوانوردی بهروز نگاه دارند.
🔹بزودی مشکل بیکاری فارغالتحصیلان رشتههای مربوط به بخش مهندسی تعمیرات صنعت هوانوردی حل خواهد شد.
🔹با وجود چنین دانشمندانی از شرایط تحریم به راحتی عبور خواهیم کرد. 🔹در آینده بیشتر شاهد چنین رویدادهایی خواهیم بود.
بارها از کارشناسان هوانوردی کشور و حتی متخصصان خارجی نقل شده است که راه خروج صنعت هوانوردی ایران از این وضعیت کنونی یا راه بهبود شرایط، ادغام شرکتهای هواپیمایی است، همانطور که از معنی این کلمه استنباط میشود، منظور، یکی شدن دو یا چند شرکت هواپیمایی است.
تمام غذای سرو شده در پروازهای هواپیمایی امارات در سرتاسر جهان در این کترینگ در دربی طبخ میشود. در این کترینگ روزانه 225000 وعده غذایی آماده میشود، 1800 سرآشپز هفت روز هفته و 24 ساعت شبانهروز در حال کار هستند تا سالانه 110 میلیون وعده غذایی آماده کنند.
به عقب بازگردیم زمانی که آمریکا سالانه تعداد زیادی قطعنامه علیه عراق و صدام حسین صادر میکرد، هر روز و هر دقیقه احتمال جنگ بین این دو کشور وجود داشت
پس از کشمکش های فراوان و بعد از انتظارهای بسیار بلاخره ترمینال گالری سلام با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد
و پاراموتور و داور پاراگلایدینگ در رابطه با موضوعاتی که کاپیتان سعیدی در مصاحبههای قبلی خود با کن نیوز نسبت به نقش انجمن ورزشهای هوایی در سوانح و حوادث اخیر و عدم هماهنگی این انجمن با سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کردند.
خلبان حسن سعیدی؛ بنیانگذار ورزشهای هوایی در ایران و کمیته فوقسبک
هرچند آشناترین ستارهای که بشر میشناسد و زندگیاش به آن وابستگی دارد خورشید است، ناسا تصمیم گرفته این بار از فاصلهای نزدیک آن را مورد پژوهش قرار دهد.
در نگاه اول شاید سوانح هوایی را جز لاینفک صنعت هوانوردی بدانیم اما در قرن بیستویکم میلادی با هواپیماهایی که از نظر تکنولوژی و فناوری ساخت سرآمد هواپیماهای جهان بشمار میآیند و از بروزترین هواپیماها هستند سقوط هواپیما شاید مثل قبل قابل قبول نباشد
فرودگاه استانبول در شمال غرب این شهر واقع شده است، درحال حاضر این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ جهان بعد از فرودگاه دبی است.
با اعلام بویینگ، این شرکت از زمان سانحه لاین ایر بر روی اصلاحکردن نرمافزار سیستم MCAS کار میکردهاست. قرار بود بویینگ این اصلاحات را در ماه ژانویه اعلام کند، اما متاسفانه به علت چالشهای مهندسی و برخی اختلاف نظرها بین متخصصان ایمنی FAA و بویینگ در چگونگی بسطدادن این تغییرات این اتفاق روی نداد.
چند ماه پیش در اندونزی فاجعهای رخ داد و 189 نفر کشته شدند، همین مدل هواپیما برای دومین بار در فاصله زمانی کمتر از شش ماه سانحه داد و بیش از 150 نفر را کشت. در هر دو سانحه، هواپیما پس از برخاستن دچار مشکل شد و در سرازیری مرگ قرار گرفت. هیچ یک از سرنشینان هواپیماهای این دو حادثه زنده نماندهاند.
همانطور که در بخش اول گفته شد بطور کلی تستهای مواد به دو بخش مخرب و غیر مخرب تقسیم میشوند و در مقاله اول به بررسی تستهای مخرب پرداختیم، در این مقاله اما به بررسی تستهای غیر مخرب خواهیم پرداخت.
هر وسیلهای که در اطراف ما وجود دارد از اجزایی ساخته شده است، در ابتدای فرایند ساخت و تولید برای اطمینان از مقاوم بودن وسیله در شرایط کاری خود و بعد از آن در فرایند تعمیر و نگهداری برای جلوگیری از خراب شدن وسیله بر روی آن تستهایی انجام میشود.
ارابه فرود سازهای است که هواپیما در هنگام توقف یا حرکت بر روی زمین از آن استفاده میکند. ارابه فرود معمولاً دارای چرخ است ولی در برخی هواپیماها اسکی (استفاده بر روی برف) و محفظه هوا (استفاده بر روی آب) نیز بجای چرخ بکار میرود.
در روزهای گذشته در گزارش هایی مجزا تعداد هواپیماهایی که در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط شرکت های بویینگ و ایرباس وارد خطوط پروازی شدند را بررسی کردیم، در این گزارش به بررسی و مقایسه محصولات این دو شرکت در بخش هوانوردی تجاری در سال ۲۰۱۸ می پردازیم.
موتور جدید شرکت جنرال الکتریک به نام GE9X یک موتور توربوفن با کنارگذر (Bypass)بالاست که مختص بویینگ X777 طراحی و ساخته شدهاست.
واضح است که به هنگام فرود سرعت هواپیا باید حتی الامکان کم باشد تا هم ضربه وارده به چرخها و بدنه کم باشد و هم طول باند مورد نیاز برای فرود کاهش یابد، طبیعی است که با کاهش سرعت به شدت از برا کاسته میشود بنابراین باید به طریقی این کاهش لیفت جبران شود حل این مشکل از نظر علمی بدین صورت انجام میشود که به طور خیالی بالهای هواپیما را با بالهای دیگری که مخصوص سرعتهای کم هستند جایگزین کنیم در عمل این رویا با استفاده از فلپ رنگ حقیقت به خود گرفته است.
سیستم اکسیژن اضطراری هواپیما یکی از بخش های مهم پرواز است که در صورت افت ناگهانی فشار هوا بطور خودکار باز شده و اجازه تنفس را به مسافران میدهد.
بخش اعظم صنعت هوانوردی تجاری در انحصار دو شرکت بویینگ و ایرباس است، بویینگ به علت ساخت 747 اسطوره ای خود چشم ها را به خود خیره کرد و ایرباس با ساخت A380 زیاد از رقیب دور نمانده است.
در نگارش این مقاله منظور از ایرلاین های اقتصادی شرکت های هواپیمایی است که در دنیا با نام Budget Airlines شناخته میشوند، هزینه سفر با آنها بنا به دلایلی بسیار پایین تر از ایرلاین های معمولی است که در این مقاله به بررسی این دلایل پرداخته و بررسی میکنیم که آیا این ایرلاین ها سود آوری هم دارند یا نه ؟